Tuesday 15 October 2013

Kisah Tudung: Milk Chocolate & Dark Chocolate

Assalamu’alaikum semua….



Kali ni saya nak share pasal Tudung Coklat yang setia menemani saya dikala susah dulu. Saya dah bekerja di pasar-pasar malam sekitar johor sejak berumur 15 tahun lagi untuk mencari wang saku dan beri sikit pada mak. Saya pakai tudung yang bercorak,bentuk 3 segi, warna coklat dan selempang silang sebelah pinkan kat bahu hampir setiap minggu bekerja. Dulu saya susah, jadi pakai apa yang ada…kadang-kadang pinjam mak punya.

Tapi kriteria ni MESTI ada: Labuh sampai bawah dada @ sampai paras pusat, tak jarang, dan tutup bahu.

So kadang-kadang tudung tu saya ganti-ganti dengan tudung lain, tapi saya jadi lebih berhati-hati dan jaga tudung sebab tudung yang lain tak selasak tudung coklat tu. Berpanas berhujan saya dah rasa. Kerja dari cuma tahu bungkus makanan sampai setup gerai pasar malam tu, siap boleh buka payung gerai yang tersangaaaaat la beratnya tu, tetap setia dengan tudung coklat tu juga… hari berniaga adalah rabu, jumaat, sabtu dan ahad. So tudung tu yang saya pakai. 

Saya ada 2 tudung yang berwarna coklat, satu warna Milk Chocolate, dan satu lagi Dark Chocolate…Sayang sangat tudung tu walaupun setiap kali balik dari berniaga, bau minyak dan bau masakan melekat dengan tersangaaaaaat tebalnya…


RINDU KAT TUDUNG TU tapi biarlah ia berkhidmat untuk orang lain pula…J

No comments:

Post a Comment