Thursday, 3 October 2013

Ego Sensitivity

السلا م عليكم

Selamat sejahtera

Hari ni saya nak bercerita tentang Ego para suami (zauj/azwaj) yang membuat mereka ni sensitif. Once touched, diorang akan ingat sampai bila-bila dan mungkin…TIADA MAAF BAGIMU. In this part, isteri (zaujah) perlu SANGAT berhati-hati apabila nak ajak bincang. Perlu faham cara fikir zauj masing-masing. 

OK, yang pertama sekali:

Kejantanan

Maafkan saya jika ada sesiapa yang tersinggung dengan tajuk ini tapi para zaujah perlu tahu bahawa jika kalian mungkin ditakdirkan lewat dapat anak, jangan terus suruh zauj kalian go for check up. Usually zaujah yang kena check up dulu, but in certain cases, let say zaujah tu dulunya janda ada anak, dan bila kawin sekali lagi, tetiba lambat dapat anak. Tekanan dari keluarga juga boleh menjadi punca zauj kalian akan jadi sangat sensitif.

Ini akan sangat mengguris hati zauj anda. Mungkin perkara ni memang di ketahui tanpa perlu diberitahu. Tapi tahukan kalian ada satu lagi part yang boleh menyebabkan mereka meledak hingga menyebabkan perceraian. Nak tahu lebih lanjut? Boleh follow blog ni dan dapatkan newsfeed di Dashboard anda setiap hari. Saya akan sambung pada 2nd part pula. Ustaz di tempat kerja saya kata:

Walau apapun yang kamu lakukan
jangan sampai yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.”
~Ust. Sayed Mahussain Sayed Ahmad Al-Idrus~

Semoga Allah memberikan Kekayaan dan Kejayaan kepada anda!


Wassalam.

No comments:

Post a Comment