Tuesday, 22 October 2013

Kisah Kupon Parking dan Tudung - Rentetan Semalam

Assalamu'alaikum...

Baru semalam saya cerita tentang kecelaruan saya plan nak buat yang mana satu...Rentetan dari semalam memang saya minta sangat Allah tunjukkan apa yang patut saya buat...

Saya teruskan juga kelangsungan hidup ni dan pergi ke kedai untuk hantar tudung untuk dijahit tepi. Tauke kedai tu minta saya ambil petang sikit, tapi saya insist minta dia siapkan segera...tak mau la ulang alik berkali-kali...so dalam setengah jam saya perlu datang balik... saya pergi la ke kedai stamping...siap sempat ke jusco beli roti untuk anak-anak...

Sampai sampai, tak siap lagi...So tunggulah juga. Tiba-tiba ade sorang akak ni masuk kedai tanye tukang jaga kedai tu...

Akak M: Mis, Ada jual kupon sejam tak?

Mis Kedai: Ada, satu buku RM8...

Akak M: Ala, saya nak sekeping je, saya jarang datang sini. Sekeping tak ada eh?

Mis Kedai: Tak ada kak. Sori.

Akak M: ok tak pe la...

Akak tu pun berlalu. Saya ingat nak biar je padahal saya ada je kupon tu sekeping...ape la salahnye kan bagi sekeping kat akak tu, mungkin dia memang jarang datang, malas nak beli sebuku nanti bazir expired pulak...ahaha...

Saya berlari kura-kura keluar dari kedai dan sapa akak tu.

Acik Y: Akak nak kupon sekeping je ke?

Akak M: A'ah...Akak jarang datang sini, tu yang nak sekeping je.

Acik Y: Saya ada. Jap eh saya ambil dalam kete. (Saya pun pegi ke kereta dan ambil)

Saya hulur kupon pada dia dan dia beri saya singgit. Tak tertolak pulak singgit tu...

Akak M: Terima kasih...

Acik Y: Akak buat apa kat sini?

Akak M: Akak ke kedai beli barang sikit.

Acik Y: Akak keje apa? Saya dari UTM

Akak M: Akak jahit tudung...biasa kat rumah je, jarang keluar...tempahan banyak tu yang jarang keluar.

Acik Y: La, ye ke? Saya pun jahit tudung. Ni ha gi hantar jahit tepi.

Akak M: Ye ke? Akak pun memang tengah cari orang untuk tolong akak siap kan tempahan...awak jahit tudung apa?

Dot dot dot...

Panjang juga cerita...Kami akhirnya bertukar-tukar no telefon dan pamit pergi...akak tu mesti dah risau kereta dia parking tak berkupon. Saya pulak rancak ajak dia berbual...ahhahaha...

Alhamdulillah...Allah tunjukkan jalan...biarpun masih merangkak dan hanya tahu jahit tudung koshibo, saya mahu buka minda diri hati untuk belajar jahit tudung dar jenis fabrik lain...

Terima kasih semua atas doa kalian...Semoga Allah permudahkan sampai kepada hajat kita masing-masing....

Wassalam...

No comments:

Post a Comment