Wednesday 16 October 2013

Jatuh Cinta Dengan...........

Assalamu'alaikum semua..

Alhamdulillah dari dulu sampai sekarang Allah sayangkan kita dengan beri peringatan demi peringatan supaya tak lari dari jalan lurus kepadaNya…semoga kawan-kawan yang membaca post ini Allah jadikan seorang yang kaya jiwa dan harta dan berjaya dunia akhirat…

Zaman sekolah adalah zaman yang paling best, rasa nak kembali ke zaman tu dengan diri kita yang sekarang ni, yang penuh pengalaman supaya lakukan apa yang patut dibuat masa tu...Haha…terblues la pulak… Hehe…sambung story…

Masa sekolah dulu, macam saya cerita lah sebelum ni, tudung saya selempang ke bahu dan pin…Biarpun saya JATUH CINTA dengan tudung labuh bulat yang dipakai oleh kawan baik saya yang tinggal di Taman Sri Pulai, saya tak mampu dan tak tergamak nak minta tudung baru dari mak saya… Kemudian saya buat tudung tu macam biasa saja, kedua-dua bucu berada didepan dan pinkan, tapi saya dapati kalau saya bongkok ke tunduk nak buat kerja, mesti ternampak leher. Saya tukar lagi pesen, kali ni silang kiri dan kanan tapi masih paras bawah dada dan tutup bahu…


Berterusanlah dari satu fesyen ke satu fesyen hinggalah tudung awning yang biasa orang panggil ‘Tudung Indon’ mula popular dalam pasaran. Tudung segitiga semakin tak ramai yang pakai. Namun saya pula dah beralih ke tudung labuh segitiga… Ucapan terima kasih buat mak angkat saya Mak Liza kerana sumbangkan tudung-tudungnya masa kerja dulu. Memang perlu pin sana sini tapi best sebab labuh…

Tapi susah sikit bila jalan-jalan sebab anak kecil lagi masa tu, so pilihan kedua adalah tudung lycra, tapi security dan perasaannya tak berapa best. Rasa macam melekap je dan nampak bentuk badan di mana-mana…(Maaf ye, ini perasaan saya. Harap tak ada yang tersinggung…)


“Tak boleh jadi nih! Mesti ambil tindakan luar biasa. Cari penjual kain koshibo dan beli banyak-banyak jahit sendiri…hmmm!”


First time hasilkan pakaian sendiri, puas rasanya. Pakai pun selesa. Saya JATUH CINTA dengan tudung Koshibo dari semua segi. 

Tebal tapi lembut, beralun tapi secure. Tak perlu risau apa gaya yang dibuat, tangan tergawang secara tak sengaja pun tak perlu risau nampak bentuk badan…dan paling best, tak perlu pakai telekung…pakai pakaian sedia da je, kecuali jika terkena najis, wajiblah bersihkan.

Semoga Allah terima amal yang dilakukan kita semua…

No comments:

Post a Comment