Monday 30 September 2013

Disiplin dan Fokus: Pengalaman di Intensif Jutawan Industri 2013 (Terakhir)

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera....

Just a little sharing to be made here...(maaf jika grammar tunggang langgang)

Alhamdulillah saya telah menghadiri Intensif Jutawan Industri 2013 dengan jayanya selama 3 hari, meninggalkan suami dan anak2 di JB buat pertama kalinya...InsyaAllah pengorbanan mereka akan saya ingat.

Setelah kembali bertugas, satu demi satu perkara penting yang saya dapati dari IJI kelihatan jelas didepan mata...

Salah satunya adalah kepentingan DISIPLIN yang berkait rapat dengan fokus kepada matlamat yang jelas.

Di IJI, ada peraturan yang tidak membenarkan peserta menggunakan telefon bimbit, silentkan atau matikan (jika mampu) dan memberi sepenuh perhatian dan fokus kepada ilmu dan ELMU yang disampaikan.

Dan saya kembali bertugas dengan peraturan yang telah ditanamkan walaupun hanya 3 hari...InsyaAllah ini adalah post terakhir yang saya post dalam waktu bekerja.

DISIPLINyang ditanamkan adalah:

Buat perkara yang peribadi pada waktu-waktu peribadi
dan
Berikan fokus kepada kerja/pelajaran dalam waktu kerja/belajar.

My time is up. So hope to share again tomorrow. Or maybe tonight! ;p

Wassalam.

No comments:

Post a Comment